Algemene Voorwaarden Taxi Roomburg Leiden
Artikel 1 Definities
1.1 In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanbieder: Taxi-Roomburg, https://www.taxi-roomburg.nl/
- Aanbod: het aanbod door Aanbieder aangaande het vervoer van Consument door Vervoerder tegen een vooraf vastgestelde Ticketprijs.
- Bagage: collectief en individueel (als toepasselijk) Grote Bagage, Middel Bagage en Handbagage.
- Bijzonder Personenvervoer: het vervoer van invalide en hulpbehoevende personen, alsmede het vervoer van minderjarige personen waarvoor het gebruik van een maxi cosi of kinderzitje is vereist.
- Consument: de partij die de Diensten van Aanbieder afneemt.
- Diensten: het faciliteren van het vervoer van Consument door Vervoerder tegen betaling van de Ticketprijs.
- Grote Bagage: een koffer of soortgelijk stuk bagage met een maximale cumulatieve afmeting (L+B+H) van 180 centimeter.
- Handbagage: een tas of soortgelijk stuk bagage met een maximale afmeting van 55 x 25 x 35 centimeter (L x B x H).
- Middel Bagage: een koffer of soortgelijk stuk bagage met een maximale cumulatieve afmeting (L+B+H) van 150 centimeter.
- Overeenkomst: de overeenkomst tussen Aanbieder en Consument aangaande de levering van de Diensten door Aanbieder.
- Ticket: het ticket dat door Aanbieder aan Consument wordt verstrekt na het tot stand komen van de Overeenkomst. Ticketprijs: de prijs van het Ticket, als per het Aanbod en de daaruit voortvloeiende Overeenkomst.
- Vervoerder: de natuurlijke persoon of rechtspersoon, diens personeel daarbij inbegrepen, die zich verbindt personen te vervoeren en bagage te vervoeren.
Artikel 2 Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Taxi Roomburg en de daaruit voortvloeiende Overeenkomst.
Artikel 3 Reservering en Bevestiging
3.1 De Overeenkomst en de daaruit voortvloeiende verplichting tot afname en
betaling van de Diensten, komt tot stand na aanvaarding door Consument van
het Aanbod en ontvangst door Vervoerder van de reservering, en door de
Consument ontvangen bevestiging. overeenkomstig artikel 9.1 van deze
Algemene Voorwaarden.
3.2 Na totstandkoming van de Overeenkomst, zal door Aanbieder aan
Consument een Ticket – reserveringsformulier per mail verstrekt worden. De
Overeenkomst en het Ticket – reservering zijn
persoonlijk van aard en niet overdraagbaar aan derden door Consument, tenzij
anders vooraf schriftelijk overeengekomen tussen Vervoerder en Consument.
3.3 Vervoerder zal enkel gehouden zijn tot het vervoeren van Consument op
voorafgaand vertoon van het Ticket door Consument aan Vervoerder.
Artikel 4 Annulering en Restitutie
4.1 Consument heeft het recht de Overeenkomst met tevoren
overeengekomen Ticketprijs te wijzigen of te annuleren.
4.2 Om in aanmerking te komen voor restitutie van de Ticketprijs, dient een
annulering schriftelijk te geschieden en uiterlijk vierentwintig (24) uren voor de
dag van de aanvang van het vervoer door Aanbieder ontvangen te zijn.
4.3 Bij ontvangst door Aanbieder van een annulering uiterlijk vierentwintig (24)
uren voor de dag van de aanvang van het vervoer, zal 10% van de ticketkosten
met een minimum van €15,- (zegge: vijftien euro) per ticket, als vergoeding
voor de administratiekosten.
4.4 In het geval van een annulering binnen vierentwintig (24) uren voor de dag
van de aanvang van het vervoer of in het geval van een Overeenkomst die tot
stand gekomen is binnen vierentwintig (24) uren voor de dag van de aanvang
van het vervoer, worden de volledige kosten van de reservering op de
consument verhaald (behoudens het geen is bepaald in artikel 4.5 van deze
Algemene Voorwaarden).
Artikel 5 Bagage
5.1 Consument is gerechtigd om tijdens het vervoer de Bagage als vermeld op
het Ticket mee te nemen. Het meenemen van extra stukken Bagage is mogelijk,
maar enkel na voorafgaande, schriftelijke, afspraak met Aanbieder.
5.2 Voor elk stuk extra Bagage zullen door Vervoerder aan Consument, vooraf
en schriftelijk overeengekomen, extra kosten in rekening gebracht worden.
5.3 Aanbieder c.q. Vervoerder heeft het recht Bagage, welke (i) niet
overeenkomstig de hierin vermelde afmetingen, danwel (ii) door zijn aard
gevaarlijk, verboden is en/of aanleiding kan geven tot beschadiging of
verontreiniging, te weigeren.
5.4 Aanbieder is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte of beschadigde Bagage
van Consument.
Artikel 6 Vervoer van Dieren
6.1 Na voorafgaande toestemming van Aanbieder, en behoudens het geen
verder bepaald is in dit artikel 6, mogen levende dieren worden meegenomen
door Consument, als dergelijke dieren in een gemakkelijk draagbare mand, tas
of dergelijk voorwerp welke kan worden neergezet of op schoot gehouden,
kunnen worden vervoerd.
6.2 Een verzoek van Consument tot het vervoer van dieren, dient zo spoedig
mogelijk doch uiterlijk 2 ( twee ) dagen voor de dag van de aanvang van het
vervoer schriftelijk aan Aanbieder gedaan te worden.
6.3 De in het eerste lid gemelde dieren mogen niet worden meegenomen
indien deze op enigerlei wijze een gevaar, hinder of overlast kunnen vormen
voor Consument, overige reizigers of Vervoerder.
6.4 Voor elk dier zal in verband met de berekening van de Ticketprijs een
toeslag gelden, die apart wordt berekend en in rekening gebracht.
Artikel 7 Vertraging en Aansprakelijkheid
7.1 Na voorafgaande toestemming van Aanbieder, en behoudens het geen
bepaald is in lid 2 van dit artikel 7, kan Bijzonder Personenvervoer worden
overeengekomen.
7.2 Een verzoek van Consument tot Bijzonder Personenvervoer, dient uiterlijk
tien (10) dagen voor de dag van de aanvang van het vervoer schriftelijk – online
aan Aanbieder gedaan te worden.
7.3 Aanbieder c.q. Vervoerder is gerechtigd een verzoek tot Bijzonder
Personenvervoer te weigeren indien dit op enigerlei wijze een gevaar, hinder of
overlast kunnen vormen voor Consument, overige reizigers of Vervoerder.
Artikel 8 Betalingen
8.1 Vervoerder is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van vertragingen,
met inbegrip van schade veroorzaakt door het missen van eventuele transfers
en aansluitingen, met inbegrip van aansluitende vluchten, indien en voor zover
de Aanbieder en / of Vervoerder aantoont dat zij of haar werknemers redelijke
maatregelen hebben genomen om schade te beperken c.q. te voorkomen, of
indien en voor zover het niet mogelijk was voor de Provider en/of de
Vervoerder en haar medewerkers om maatregelen te nemen om dergelijke
schade te voorkomen.
8.2 Aanbieder is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van vertragingen in
het vervoer, inclusief schade die veroorzaakt wordt door het missen van een
eventuele reisaansluiting, vliegaansluitingen daarbij inbegrepen.
Artikel 9 Klachtenregeling
9.1 De Consument dient de overeengekomen Ticketprijs aan Aanbieder te
voldoen op de eerste reis contant, pin of creditcard.
9.2 Aanbieder is te allen tijde gerechtigd haar vorderingen op Consument te
verrekenen met zijn schulden aan Consument.
Artikel 10 Privacy
10.1 Het feitelijke vervoer zal plaatsvinden door Vervoerder.
10.2 De overeenkomst met betrekking tot het fysieke vervoer komt tot stand
tussen Consument en Vervoerder en dientengevolge is Aanbieder geen partij
bij de uiteindelijke vervoersovereenkomst (Aanbieder fungeert als
bemiddelaar).
10.3 Op de feitelijke vervoersovereenkomst en het vervoer door Vervoerder
van Consument en Bagage, zijn van toepassing de algemene (vervoers,-)
voorwaarden als gehanteerd door Vervoerder.
10.4 In het geval van een conflict tussen de Algemene Voorwaarden en de
algemene (vervoers,-) voorwaarden als gehanteerd door Vervoerder, zullen de
Algemene Voorwaarden prevaleren.
10.5 Consument zal op de op het Ticket aangegeven datum, locatie en tijdstip
gereed staan voor aanvang van het vervoer.
10.6 Aanbieder heeft het recht om ritten van Consument en andere passagiers
te combineren. Dit kan een afwijkende route inhouden, maar de gerelateerde
rijtijd voor Consument mag in een
dergelijke situatie maximaal twintig procent (20%) meer bedragen van de
reguliere rijtijd met een directe verbinding over de weg.
Artikel 11 Toepasselijk Recht
11.1 Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in de regio Leiden.
Artikel 12 Overige Voorwaarden
12.1 Aanbieder is nimmer aansprakelijk voor enige schade van Consument of
derden, waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde omzet en winst,
verlies van gegevens en immateriële schade, verband houdend met of
voortvloeiend uit de Diensten, of ten gevolge van het vervoer door Vervoerder
van Consument en Bagage (inclusief letselschade, financiële schade en
materiële schade geleden door Consument).
12.2 Mocht Aanbieder ongeacht het bepaalde in het voorgaande lid toch
aansprakelijkheid zijn jegens Consument, is de aansprakelijkheid van Aanbieder
jegens Consument uit welken hoofde dan ook, per gebeurtenis (waarbij een
samenhangende reeks gebeurtenissen als één gebeurtenis geldt) beperkt tot
de in het lopende kalenderjaar daadwerkelijk door Consument aan Aanbieder
betaalde vergoedingen exclusief BTW.
12.3 De voorgaande bepalingen zijn niet van toepassing indien en voor zover de
desbetreffende schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van
Aanbieder of zijn werknemers.
12.4 Aanbieder is nimmer aansprakelijk voor schade indien en voor zover deze
schade zou voortvloeien uit het feit dat de Aanbieder en/of de Vervoerder
voldoet aan de geldende wet- en regelgeving (waaronder, maar niet beperkt
tot wetten, voorschriften, besluiten en instructies), noch voor niet- naleving
van deze wetten en voorschriften door de Consument, inclusief, maar niet
beperkt tot de instructies van de Provider (inclusief maar niet beperkt tot
instructies op haar website met betrekking tot de aankomsttijd op de
luchthaven en contactgegevens) tijdens het boekingsproces.
Artikel 13 Overmacht
13.1 Aanbieder is niet gehouden tot het nakomen van een of meer
verplichtingen, indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van overmacht. Onder
overmacht wordt mede verstaan een niet- toerekenbare tekortkoming van
vervoerder of ingeschakelde derden of toeleveranciers, alsmede iedere situatie
waarop de Aanbieder feitelijk geen (beslissende) controle kan uitoefenen.
Artikel 14 Privacy
14.1 Consument wordt geacht kennis te hebben genomen van de privacy
verklaring van Aanbieder en in te stemmen met de daarin beschreven
verwerkingen van de door hem opgegeven persoonsgegevens.
14.2 Consument mag de gegevens die Aanbieder over hem heeft verwerkt
desgewenst inzien en laten corrigeren. Consument heeft het recht Aanbieder te
vragen daarvoor in aanmerking komende gegevens van Afnemer te verwijderen
of af te schermen. Aanbieder zal op dit verzoek binnen 4 (vier) weken beslissen,
na afweging van het betrokken belang van Aanbieder en het privacybelang van
Consument en zal, in geval van een besluit tot afscherming of verwijdering,
Consument informeren in hoeverre daardoor het gebruik dat Consument van
Diensten maakt kan worden beperkt of verhinderd.
Artikel 15 Intellectuele Eigendomsrechten
15.1 De Intellectuele Eigendomsrechten op alle Diensten die Aanbieder ter
beschikking stelt, rusten bij Aanbieder of bij de derden van wie Aanbieder het
recht heeft verkregen (een onderdeel van) deze Diensten aan Consument ter
beschikking te stellen.
Artikel 16 Toepasselijk Recht & Forumkeuze
16.1 De Overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht.
16.2 De Rechtbank te Leiden is exclusief bevoegd om geschillen tussen
Aanbieder en Consument, voortvloeiende uit de Overeenkomst, kennis te
nemen.
Artikel 17 Overige Bedingingen
17.1 Nietigheid van een van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden
laat de geldigheid van de overige bepalingen dan wel de overige leden onverlet.
Alsdan worden de nietige bepalingen of leden daarvan vervangen door nieuwe
bepalingen of leden die qua inhoud, bereik en doelstelling zo veel mogelijk
overeenkomen met de oude nietige bepalingen of leden overeenkomen.